Loyalty Program Terms and Conditions

Introduction

The following customer loyalty program ("Program") is offered by Decathlon Sports Switzerland SA ("DECATHLON"), headquartered at Route de Meyrin 171, 1214 Vernier, Switzerland and registered in the Commercial Register under number CHE-106.127.042.
DECATHLON is part of the Decathlon group, controlled by Decathlon SE, a company registered with the RCS Lille Métropole, in France, under number 306 138 900, and headquartered at 4 Boulevard de Mons, 59650 Villeneuve d'Ascq, France.
By joining the Program, you agree to abide by the Program's general terms and conditions ("CGP").

1. Who can join the Program?

The Program is open to any individual of legal age, fully capable of discernment, residing in Switzerland and acting in a personal capacity, in his or her own name and for his or her own account. They must also have a valid e-mail address and cell phone number, which they use in their own name and for their own account.
Legal entities, companies, businesses, groups, organizations, associations and any other grouping carrying out wholesale purchases or for commercial purposes are excluded from membership of the Program.
Membership may not be used for resale or other commercial purposes.

2. How to join the Program and become a Member

The Program is a feature of the DECATHLON account system. To join the Program and become a Member, you must create a DECATHLON account. This can be done online at www.decathlon.ch and on the DECATHLON Shopping application, or in person at one of our DECATHLON stores in Switzerland.
All DECATHLON accounts active on December 22, 2023 will be automatically updated with the Program on that date, so that account holders will automatically become Members on that date. DECATHLON accounts held for commercial purposes and/or bulk purchases ("B2B accounts") are excluded; these will remain in existence but will not be eligible for membership of the Program.
Membership of the Program is free of charge and subject to no purchase obligation. Internet and/or mobile data connection costs that may be incurred when accessing and using the www.decathlon.ch website and/or the DECATHLON Shopping application are the sole responsibility of the Member.
Only one DECATHLON account is authorized per person. The DECATHLON account may only be used by the Member in his/her own name and for his/her own account and may not be transferred to a third party. In case of doubt, DECATHLON reserves the right to request proof of identity to verify the Member's identity. In the event of unsatisfactory verification of identity, DECATHLON may decide not to grant Points or other benefits related to membership in the Program.

3. What information do I need to join?

To create a DECATHLON account, you must fill in the following mandatory fields:
First name ;
Surname ; Last name ;
Valid e-mail address;
Valid cell phone number.

As a Member, you will be responsible for the truthfulness and accuracy of the information you share with DECATHLON.

4. What are the benefits of the program?

4.1 Carte de Membre
Une carte de Membre électronique sera envoyée par e-mail à chaque nouveau Membre à la suite de son inscription. La carte peut également être consultée via l'application DECATHLON Shopping et sur le site web www.decathlon.ch. La carte de Membre ne peut être utilisée par le Membre qu’en son nom et pour son propre compte et ne peut pas être transférée à une personne tierce. Le Membre ne peut ni la proposer, la donner ou la prêter à une personne tierce. Chaque Membre s'engage à l'utiliser conformément aux CGP.
4.2 Politique de retour
Les Membres peuvent bénéficier de la politique de retour de 365 jours de DECATHLON, définie dans les Conditions Générales de Vente de DECATHLON.
4.3 Collecte de points de fidélité
Les Membres gagnent 10 points de fidélité (“Points”) pour chaque franc suisse (CHF) dépensé pour: l'achat de produits neufs, vendus et/ou expédiés par DECATHLON dans l'un des magasins DECATHLON participants, sur le site web www.decathlon.ch ou sur l’application DECATHLON Shopping.
Les Membres gagnent 20 Points pour chaque franc suisse (CHF) dépensé pour: l'achat de produits Second Life vendus et/ou expédiés par DECATHLON dans l'un des magasins DECATHLON participants, sur le site web www.decathlon.ch ou sur l’application DECATHLON Shopping, pour la location de produits dans l'un des magasins DECATHLON participants; et/ou pour la réparation de produits dans l'un des magasins DECATHLON participants.
Les produits énumérés ci-dessus dont l’achat génère des Points sont définis ci-après comme “Produit(s) Fidélité”. Sont expressément exclus l’achat de produits DECATHLON vendus par le biais d’un autre canal que ceux indiqués ci-dessus, l’achat de cartes-cadeaux DECATHLON et les frais de livraison.
Afin de permettre la collecte de Points en ligne, chaque Membre doit se connecter à son compte DECATHLON.
Afin de permettre la collecte de Points dans les magasins DECATHLON participants, le Membre doit soit scanner sa carte de Membre à la caisse, soit la présenter à un employé du magasin DECATHLON au moment de l’achat. Une attribution de Points de manière rétroactive après paiement en caisse est exclue.
Si le Membre retourne un Produit Fidélité et demande un remboursement complet ou partiel à DECATHLON, les Points correspondant au montant remboursé seront déduits du solde de Points du Membre. Si le solde de Points est insuffisant à la suite de la déduction, le solde sera mis à jour avec un chiffre négatif.
Les Points sont personnels au Membre et non transférables.
La collecte de Points est possible dès qu'un Membre adhère au Programme. Une attribution rétroactive de Points pour des achats de Produits Fidélité, location ou réparation effectués avant que le Membre ne rejoigne le Programme est exclue.
Les Membres peuvent vérifier leur solde de Points actuel ici https://membership.decathlon.com/fr-CH/ .
Les Points accumulés sont valables pour une durée de 12 mois dès le jour de leur collecte. DECATHLON peut fixer une durée de validité plus courte pour les points que les membres reçoivent dans le cadre de promotions spéciales
4.4 Offres ponctuelles et missions à court terme
Dans le cadre de promotions spéciales, les membres peuvent cumuler des points supplémentaires ou les recevoir en cadeau de DECATHLON.
4.5 Conversion des Points en bon d'achat
Chaque Membre qui a accumulé 3000 Points a la possibilité de convertir ces Points en un bon d'achat électronique DECATHLON d'une valeur de CHF 5, valable pendant 6 mois à compter de la date d'émission.
Pour convertir les Points en bon d'achat, le Membre doit se connecter à son compte DECATHLON en ligne et suivre les instructions fournies dans la section des Points. Le bon d’achat est émis électroniquement dans les minutes qui suivent la conclusion de la procédure de conversion et peut être utilisé dès son émission.
Le bon d'achat est personnel et non transférable. Seul le Membre ayant converti ses Points en un tel bon peut l’utiliser, et ce, pour un achat en son propre nom et pour son propre compte.
Le bon d’achat peut être utilisé pour des Produits Fidélité, soit en ligne sur le site web www.decathlon.ch et/ou sur l’application DECATHLON Shopping, soit dans les magasins DECATHLON participants, en indiquant à chaque fois le compte DECATHLON du Membre. Le bon d'achat ne peut pas être utilisé de manière rétroactive.
Le bon d'achat ne peut être utilisé qu’en sa totalité et pour une seule transaction. Lors de l’utilisation du bon d’achat, le montant de ce dernier est déduit du montant de la transaction, réduisant ainsi le montant de la transaction à payer effectivement par le Membre et engendrant automatiquement la suppression du bon d’achat. Si le montant de la transaction est inférieur à celui du bon d'achat, le solde inutilisé du bon d'achat sera perdu ; DECATHLON ne pourra être tenu pour responsable pour toute perte et décline toute responsabilité pour tout dommage de quelque nature que ce soit.
Le bon d'achat ne peut pas être échangé contre des espèces.
4.6 Autres avantages
DECATHLON peut, occasionnellement et à sa seule discrétion, offrir d'autres avantages et bénéfices aux Membres et se réserve le droit de modifier les CGP en conséquence.
Ces avantages sont soumis aux CGP et aux conditions des partenaires de DECATHLON.
4.7 Offres personnalisées
Les Membres recevront des offres personnalisées de DECATHLON s'ils ont choisi de recevoir des communications par e-mail et des informations marketing de DECATHLON. Ces offres personnalisées incluront des informations importantes sur le cycle de vie de leurs Points et récompenses, ainsi que des communications spéciales pour les mises à jour des avantages.

5. What happens in the event of fraudulent use of the Program?

Members who become aware of suspicious or fraudulent activity related to their Program membership account and/or Member Card must notify DECATHLON immediately, failing which such activity will be attributed to the Member directly on the grounds specified in the paragraph below.
If a Member does not comply with these GTC, uses the Program in bad faith or if DECATHLON detects fraudulent use of the Program by the Member or by a third party, DECATHLON reserves the right to cancel the respective Program membership at its sole discretion. Consequently, the Member will no longer be able to benefit from the Points acquired during his/her membership in the Program. DECATHLON declines all responsibility for any loss and/or damage of any nature whatsoever.

6. How is your personal data processed?

DECATHLON processes your personal data in accordance with the Personal Data Management Policy.

7. How can I update my personal information?

Each Member is responsible for the truthfulness and accuracy of the personal data they share with DECATHLON. Members can update their information by logging into their DECATHLON account on the www.decathlon.ch website.

8. What should I do if I have a question or wish to make a complaint?

If you have any questions or complaints about your membership, please contact our customer service department via our website or by e-mail at [email protected].

9. Can I unsubscribe from the program?

The Program is a free service associated with the DECATHLON account. Members wishing to unsubscribe must delete their DECATHLON account by contacting our customer service via the website or by e-mail at [email protected].
As soon as you unsubscribe from the Program and delete your DECATHLON account online, your Points and benefits will be permanently deleted, with no possibility of recovery.

10. End of program

DECATHLON reserves the right to terminate the Program in its entirety and at its sole discretion, at any time and without giving reasons. DECATHLON will make reasonable efforts to inform all affected Program Members in advance. In the event of termination of the Program, all Points will be permanently lost, with no possibility of recovery or compensation by DECATHLON.
DECATHLON may, at any time, refuse to create, remove, cancel or terminate an individual DECATHLON Membership account and/or remove an Account Holder where DECATHLON reasonably believes that the account and/or Account Holder has been associated with theft, misconduct, abusive or offensive behavior, or the provision of false or misleading information to DECATHLON.

11. Amendments to the GCP

Members are advised to check these CGPs regularly.
DECATHLON reserves the right to modify them at any time without notice. Any substantial modification will be communicated to Members in advance within a reasonable period of time.
Members shall accept all modifications to these GPC if they continue to use the Program.

12. Liability

To the extent permitted by law, its representatives, distributors and subcontractors shall in no event be liable or obligated to indemnify Members or accept any liability for any loss, damage, injury or death arising out of membership in the Program.
DECATHLON reserves the right to temporarily interrupt access to the Program for maintenance purposes.
DECATHLON may not be held liable for the non-performance or delay in the performance of a service of the Program due to circumstances, difficulties or temporary impossibility of access to the Program caused by circumstances beyond its control due to disruptions of telecommunications networks or a case of force majeure having the effect of modifying these GCP.

13. Other terms and conditions

All orders for products and/or services on the website www.decathlon.ch, on the DECATHLON Shopping application or in DECATHLON stores are subject to the General Terms and Conditions of Sale.
All access to and use of the www.decathlon.ch website and the DECATHLON Shopping application are subject to the General Conditions of Use.

14. Miscellaneous provisions

These GCP comprise all the clauses of which they are composed. They may not be modified without the express written consent of DECATHLON.
Failure to invoke any of the clauses herein at a given time shall not constitute a waiver of the right to invoke the same clauses at a later time.
If any provision of these GCP is declared invalid or ineffective by application of a law, regulation or following a final judicial or administrative decision, the other provisions shall retain their force and scope. DECATHLON will replace the provision in question with another that is valid and similar in scope to the spirit of the present terms and conditions.
These GCP are governed by Swiss law, to the exclusion of conflict-of-laws rules or principles of international private law. The Parties expressly exclude the application of the Vienna Convention on the International Sale of Goods to their relationship. Any disagreement, claim or dispute arising out of or in connection with these T&C or your membership shall be resolved before the competent courts of Switzerland.